ماشین سری تراشی چیست؟

امروز ما می خواهیم به این سوال محبوب تراشکاری پاسخ دهیم:

اگر در حال کار با ماشین سری تراشی هستید و می خواهید در مورد کار این ابزار بیشتر بدانید. به مکان مناسبی آمده اید. در اینجا برخی از اصول تراشکاری برای کمک به شما در درک اینکه چیست. چگونه کار می کند و چرا می تواند در پروژه بعدی شما مفید باشد، آورده شده است:

تراش 101: تراش چیست؟

تراش ابزاری برای تراشکاری است که در درجه اول برای شکل دادن به فلز یا چوب استفاده می شود. با چرخش قطعه کار در اطراف ابزار برشِ ثابت کار می کند. استفاده اصلی تراش این است که قسمتهای ناخواسته مواد را از بین می برد. و یک قطعه کار با شکل زیبا را بوجود می آورد.

انواع مختلفی از ماشین تراش وجود دارد که مخصوص مواد و تکنیک های مختلف هستند. در اینجا ما چهار نوع مختلف ماشین تراش را به شما معرفی می کنیم. از جمله یک ماشین تراش با قابلیت ابزار زنده برای کارهای چند وظیفه ای.

مردم از ماشین تراش برای ساخت قطعات سایر ماشین آلات و همچنین اقلام خاص مانند کاسه و آلات موسیقی استفاده کرده اند. از هر نوع و عملکردی که باشد. همه آنها با استفاده از مکانیزم نگهدارنده و چرخشی اساسی کار می کنند.

قطعات یک ماشین تراشکاری

قسمتهای اصلی ماشین تراش عبارتند از toolrest, headstock, tailstock, spindles , و موتور. نحوه کار آن به صورت زیر لست:

headstock همه را با هم نگه می دارد

تمام قسمتهای دستگاه تراش به headstock متصل هستند. این پایه تراش را تشکیل می دهد و یکی از عواملی است که اندازه قطعه را تعیین می کند. یعنی فاصله spindles اصلی تا headstock حداکثر حد قطر را به شما می گوید.

جهت گیری مناسب

headstock باید در سمت چپ و tailstock در سمت راست باشد. اگر عکس آن را مشاهده کردید ، بررسی کنید و مطمئن شوید که در سمت اشتباه ماشین تراش قرار نگرفته اید.

Headstock جایی است که اقدام اصلی اتفاق می افتد. اینجاست که قدرت موتور روی قطعه کار اعمال می شود. بخشی از هدف آن نگه داشتن spindles اصلی است ، بنابراین شما باید spindles را نیز در آنجا ببینید.

موتور را می توان در قسمت زیرین تخت تراش، در سمت چپ نزدیک پایه قرار داد. این اغلب نوعی موتور الکتریکی است. اما یک ماشین تراش می تواند دارای موتور هیدرولیک نیز باشد.

قطعات قابل تنظیم

می توانید toolrest را برای ارتفاع و چرخش تنظیم کنید ، اما به دلایل ایمنی ، فقط در صورت خاموش بودن دستگاه باید این کار را انجام دهید. هنگامی که آن را برای تنظیم شل کردید ، قبل از ادامه دوباره بررسی کنید تا محکم شده باشد.

talestock نیز قابل تنظیم است و احتمالاً می توانید آن را به طور کامل حذف کنید. درست مانند toolrest، در هنگام کار با ماشین تراش هرگز نباید این تنظیمات را انجام دهید. درباره این موضوع در بخش ایمنی تراش این پست اطلاعات بیشتری وجود دارد.

پیوست ها و لوازم جانبی

spindles، از جمله دوک اصلی چرخشی که قطعه کار را نگه می دارد، می توانند با ضمیمه ها و لوازم جانبی مختلف مجهز شوند. برای اجازه دادن به این اتصالات ، اسپیندل اصلی اغلب توخالی است و از خارج با نخ کشیده می شود.

برخی از اتصالات مفید برای spindle اصلی شامل مراکز، چاک ها و صفحه های جلویی هستند. برای قرار دادن قطعه کار و ثابت نگه داشتن آن می توانید از این موارد استفاده کنید.

چه کسی باید از دستگاه تراش استفاده کند؟

از دستگاه تراش که به عنوان «مادر ابزار ماشینکاری» یاد می شود، می توان برای اهداف مختلفی استفاده کرد. این اهداف شامل شکل دهی، سوراخکاری، سنباده زدن، خم شدن، چرخش، برش و تغییر شکل است. این نوع تطبیق پذیری در یک ابزار به سختی قابل شکست است. و به همین دلیل بسیاری از کارگران فلز و چوب بر اساس کار خود به دستگاه های تراشکاری وابسته اند.

اگر به ابزار دقیق برش و شکل دهی نیاز دارید، تراشکاری مناسب پروژه شماست. ماشینهای تراشکاری برای تیمهایی که به تجهیزات متنوعی نیاز دارند تا بتواند کار چندین ابزار را انجام دهد، خوب است.

ایمنی تراشکاری

اگر می خواهید به خوبی از آن استفاده کنید باید به راحتی از ماشین تراش استفاده کنید. اما خیلی هم راحت نباشید.

شما می دانید لحظه ای که از یک ماشین استفاده می کنید، نوعی حرکت تکراری انجام می دهید. و مغز شما به آرامی به خلبان خودکار تغییر می کند. همانطور که از تجربه می دانید ، این لحظات رخ دادن اشتباهات است.

این راهنما های ایمنی تراش از دانشگاه پردو و دانشگاه ویرجینیای غربی موارد مهمی را برای مراقبت ارائه می دهند:

از لوازم مناسب استفاده کنید

اگر در یک فروشگاه ماشین هستید ، باید از عینک ایمنی با محافظ جانبی یا حتی شاید محافظ صورت استفاده کنید. در غیر این صورت ، زمان مناسب برای مجهز شدن قبل از عمل تراش است.

اگر موهایتان بلند است، آنها را ببندید و هر آستین بلندی را بالا بزنید. هنگام استفاده از ماشین تراش، هرگز دستکش، حلقه یا ساعت نپوشید. اگر هرکدام از این وسایل درگیر spindle شوند، سریعاً در موقعیت مهلکی قرار خواهید گرفت.

سپرها و گاردها را بررسی کنید

قبل از شروع استفاده از ماشین سری تراشی مطمئن شوید که همه چیز در جای خود قرار گرفته است. اگر مشکلی به نظر می رسد، قبل از ترک منطقه به وضوح آن را برچسب گذاری کنید. می توانید چیزی مانند “خارج از سرویس” بنویسید. شما نمی خواهید کسی بعد از شما وارد شود با مشکلاتی روبرو شود که می توانستید جلوی آن را بگیرید.

ابزار خود را تیز نگه دارید

ابزارهای تراشکاری کسل کننده و آسیب دیده نه تنها بی تأثیر هستند بلکه استفاده از آنها خطرناک نیز هستند. قبل از استفاده مجدد برچسب زده و آنها را اصلاح کنید.

قبل از انجام تنظیمات، دستگاه را خاموش کنید

هرگز هنگام کار کردن ماشین سری تراشی تنظیماتش را تغییر ندهید. اگر چیزی را مشاهده کردید که می خواهید آن را حرکت دهید، قبل از خاموش شدن کامل ماشین تراش کاری انجام ندهید. به همین ترتیب، اگر نیاز به انجام هرگونه تعمیر و نگهداری در دستگاه تراش دارید، باید از قبل منبع تغذیه را کاملاً جدا کنید.

همکاری با یک فروشگاه ماشین آلات مجرب

بزرگترین مزیت در مورد ایمنی ماشین تراش چیزی است که به راحتی قابل رفع نیست: تجربه و مهارت. نگران نباشید. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که یک فروشگاه ماشین خوب پیدا کنید که کارشان را بلد باشند و یک همکاری مستحکم برای انجام کار ایجاد کنید.

ارسال نظر