طراحی قسمت های مختلف

طراحی قسمتهای مختلف ماشین تراش بسته به نوع کاربرد مورد نظر می تواند بسیار متفاوت باشد. با این حال، ویژگی های اساسی در اکثر انواع ماشین تراش مشترک است. این ماشین آلات از (حداقل) یک پheadstock، bed، carriage و tailstock ساخته شده اند. ماشین آلات بهتر برای پایداری با سطح تحمل گسترده (راههای کشویی) کاملاً محکم ساخته می شوند. و با دقت بسیار بالایی تولید می شوند. این به شما کمک می کند تا اجزای تولید شده در ماشین آلات تحمل و تکرارپذیری مورد نیاز را برآورده کنند.

headstock

قسمت اصلی (H1) اسپیندل اصلی (H4) ، مکانیزم تغییر سرعت (H2 ، H3). و تعویض دنده (H10) را در خود جای داده است. به دلیل وجود نیروهای برش درگیر ، headstock ممکن است مقاوم باشد. که می تواند یک محفظه سبک ساخته شده را تحریف کند. و باعث ایجاد ارتعاشات هارمونیکی شود که به قطعه کار منتقل می شود. و کیفیت قطعه کار نهایی را کاهش می دهد.

اسپیندل اصلی به طور کلی توخالی است تا می تواند میله های طولانی را به منطقه کار گسترش دهد. این امر باعث کاهش آماده سازی و اتلاف مواد می شود. اسپیندل در یاتاقانهای دقیق کار می کند. و به برخی از وسایل اتصال دستگاه های نگهدارنده کار مانند چاک یا صفحه جلو مجهز شده است.

این انتهای اسپیندل معمولاً دارای یک مخروطی، اغلب یک مخروطی مورس است. تا امکان قرار دادن مخروط های توخالی توبولی (استاندارد مورس). برای کاهش اندازه سوراخ مخروطی و استفاده از مراکز را فراهم کند. در ماشین های قدیمی (دهه 50) اسپیندل مستقیماً توسط یک قرقره تسمه مسطح با سرعت کمتر با دستکاری چرخ دنده گاو رانده می شد. ماشین های بعدی از جعبه دنده ای استفاده می کنند که توسط یک موتور الکتریکی اختصاصی هدایت می شود. یک هد کاملاً دنده ای به اپراتور اجازه می دهد تا سرعت های مناسب را کاملاً از طریق گیربکس انتخاب کند.

Bed

این قسمت از قسمتهای مختلف ماشین تراش یک پایه محکم است که به headstock متصل می شود. و اجازه می دهد carriage و tailstock به موازات محور دوک منتقل شوند. این امر با بسترهای سخت و زمینی تسهیل می شود. که carriage و tailstock را در یک مسیر مشخص مهار می کند. و carriage با استفاده از سیستم دندانه دار و دندانه دار حرکت می کند. پیچ سر پیچ دقیق، کالسکه ای را که ابزار برش را در دست دارد. از طریق جعبه دنده ای که از قسمت اصلی هدایت می شود، هدایت می کند.

انواع تخته ها شامل تخت های “V” معکوس ، تخته های تخت و تخته های ترکیبی “V” و تخت می باشد. تخته های “V” و ترکیبی برای کارهای دقیق و سبک استفاده می شوند. در حالی که تخته های تخت برای کارهای سنگین استفاده می شود. [نیاز به منبع]

وقتی ماشین تراش نصب می شود، اولین مرحله تراز کردن آن است. که به اطمینان حاصل می شود که تخت تاب نخورده یا خم نشده است. نیازی به ساخت دستگاه دقیقاً افقی نیست ، اما برای دستیابی به هندسه دقیق برش باید کاملاً پیچ خورده باشد. سطح دقت ابزاری مفید برای شناسایی و از بین بردن هرگونه پیچ و تاب است. همچنین توصیه می شود در صورت استفاده از تراش با بیش از چهار نقطه نصب ، از چنین تراز در امتداد تخت استفاده کنید. در هر دو نمونه از سطح به عنوان یک مقایسه کننده استفاده می شود تا یک مرجع مطلق.

Feed و Lead screws

feedscrew (H8) یک رانش محوری طولانی است. این قسمت از قسمتهای مختلف ماشین تراش که به یک سری چرخ دنده ها امکان می دهد مکانیزم های حمل را هدایت کنند. این چرخ دنده ها در پیش بند carriage قرار دارند. پیچ گوشتی و پیچ سرپیچ (H7) یا توسط دنده تعویض (روی ربع). یا یک جعبه دنده میانی معروف به جعبه دنده تعویض سریع (H6) یا گیربکس نورتون هدایت می شوند. این چرخ دنده های میانی باعث می شوند که نسبت و جهت صحیحی برای برش نخ ها یا چرخ دنده های کرم تنظیم شود.

چرخ دنده های غلتکی (با استفاده از H5) بین دوک نخ ریسی. و چرخ دنده ای به همراه صفحه چهارگوش ارائه می شود. که یک قطار دنده ای را با نسبت و جهت صحیح معرفی می کند. این یک رابطه ثابت بین تعداد دورهایی که اسپیندل ایجاد می کند. با تعداد چرخش های پیچ سرپیچی ایجاد می کند. این نسبت به شما امکان می دهد تا پیچهای پیچ بدون کمک یک قالب روی قطعه کار برش داده شود.

برخی از تراشکاری ها فقط دارای یک پیچ سرب هستند که در تمام اهداف حمل و نقل کالاها عمل می کند. برای برش پیچ ، یک مهره نیم قرار دارد که توسط نخ پیچ سرب هدایت می شود. و برای تغذیه برق عمومی ، یک کلید با یک برش کلید در پیچ منجر می شود تا یک دزدگیر را در امتداد قفسه ای که در امتداد تخت تراش نصب شده است ، هدایت کند.

پیچ سرب

پیچ سرب با استانداردهای متریک تولید خواهد شد. و برای ایجاد فرم های رشته ای از یک خانواده دیگر، به ضریب تبدیل نیاز دارد. برای تبدیل دقیق از یک فرم رزوه به شکل دیگر، نیاز به چرخ دنده 127 دندانه ای است. یا در تراش هایی که به اندازه کافی بزرگ نیستند، می توان از تقریب استفاده کرد. از ضرب 3 و 7 با نسبت 63: 1 می توان برای برش نخ های نسبتاً سست استفاده کرد. این نسبت تبدیل اغلب در جعبه دنده های تعویض سریع تعبیه شده است.

ارسال نظر