سری تراشی در بهینه سازی تولید

سری تراشی و تولید قطعات پیچیده با دستگاه طول تراش cnc سوئیس

دستگاه های سری تراشی در بهینه سازی تولید و دستگاه سوئیس تایپ می توانند انتخاب خوبی باشند. یک گزینه برای ساخت قطعات پیچیده و با دقت بالا. اما از طرف دیگر ، ماشین سازی سوئیس شهرت پیچیده ای دارد. و بنابراین تسلط بر آن دشوارتر از ماشینکاری استاندارد است.

به همین دلیل شرکت هایی که ماشین آلات و قطعات دستگاه های سوئیس تایپ(Swiss Type) را تولید می کنند. سعی کرده اند ماشین سازی سوئیس را برای اپراتورها ، پرسنل راه اندازی و برنامه نویسان ساده تر کنند. تلاش های آنها موجب پیشرفت های مهم شده است. علاوه بر بهره مندی از این موارد. شرکت های تولیدی علاقه مند به این نوع دستگاه های سری تراش ، می توانند اقدامات عملی را انجام دهند. تا اپراتورها بتوانند روند کار را راحت تر کنند.

ساخت سوئیچ سوئیسی

تراش به سبک سوئیسی دستگاه تراشکاری است که فید(Feeds) را از طریق بوش(Guid Bush) راهنما تغذیه می کند. این ابزار فید را در نزدیکی بوش، که نقطه پشتیبانی است ، قطع می کند. مهم نیست که قطعه کار چه مدت در حال ماشینکاری باشد. این امر باعث می شود ماشینکاری سوئیسی گزینه خوبی برای قطعات پیچ خورده بلند و باریک مانند سوزن باشد.


با استفاده از تارت های هشت ایستگاهی و یک اسپیندل پیشخوان. Traub TNL20 می تواند همزمان قسمت جلو و عقب یک قطعه را با چهار ابزار در برش همزمان داشته باشد. (تهیه شده توسط Index Corp.)
رندی کارلایل ، مهندس برنامه های کاربردی در Index Corp. ، Noblesville ، Ind. سازنده ماشین آلات سوئیسی، گفت. “بوش راهنما همان چیزی است که ماشینکاری سوئیس را ممکن می کند. آرایش بوش راهنما امکان قطعه سازی و ماشینکاری قطعات با نسبت طول به قطر تا 50 را فراهم می کند.

کریس لکلرک ، متخصص محصولات سوئیسی در .CNC Software Inc. ، Tolland ، کانادا ، CAD ، اظهار داشت. از طرف دیگر، تنظیم گاید بوش جایی است که 80 درصد مشکلات شما اتفاق می افتد. مانند خارج از محیط و صحبت کردن با ابزار. / توسعه دهنده نرم افزار CAM.

بنابراین یک روش برای مقابله با مشکلات ماشین کاری سوئیس این است. که با استفاده از آنچه کارلایل آن را ماشین سوئیسی قابل تبدیل می نامد ، کمتر کار کنید. این نوع ماشین ها به کاربران اجازه می دهد تا بوش راهنما را خارج کرده و Chuck را به جای خود منتقل کنند. به گفته لكلرك ، “Chucker mode” قطعات كوتاه تر و با دقت بالا در گرد بودن ، متمركزي و صافي توليد مي كند.

ابزارها همواره در حال بهبود هستند

سایر پیشرفتهای ساده سوئیس مربوط به ابزارآلات است. درک بریگز ، مدیر محصول سوئیس در Tsugami / Rem Sales LLC ، Windsor ، اتصال ، فروش سوئیس ، گفت. “از آنجا که آنها فاقد کاوشگر لمس ابزاری هستند. بزرگترین شکایت در مورد ماشین آلات سوئیسی این است که هیچ راهی آسان برای لمس کردن ابزار وجود ندارد.

” ماشین آلات اما شرکتها می توانند با استفاده از پیش تنظیم کننده ابزار آفلاین این میزان را جبران کنند. پیش تنظیم کننده های ابزار دستگاه های اندازه گیری هستند. که برای تنظیم ابزارهای برش قبل از نصب در دستگاه استفاده می شوند. از مزایای پیش تنظیم می توان به زمان تنظیم کوتاه تر و دقت بیشتر در تنظیم ابزار اشاره کرد.

به گفته اد گاربر ، مدیر فروش ملی Star CNC Machine Tool Corp. ، Roslyn Heights ، نیویورک ، اگرچه استفاده از دستگاه های سری تراش سوئیسی محدودیتی ندارد ، اما پیش تنظیم کننده ابزار طی چند سال گذشته به طور فزاینده ای در بین کاربران دستگاه سوئیس محبوب شده است. تراش اتوماتیک به سبک سوئیسی را می سازد.

گاربر گفت: “در حال حاضر ، بیشتر شركت ها به دنبال این هستند كه ابزارها قبل از راه اندازی شغل ، دارای شرایط (از پیش تعیین شده) نشان داده شوند.” “این کار را برای اپراتور ساده می کند.”

گاربر خاطرنشان کرد: یکی دیگر از تحولات نسبتاً اخیر در صحنه سوئیس ، ظهور ابزار تغییر سریع است. محبوبیت فزاینده تغییر سریع ، یک سیستم مدولار که دارای واحدهای برش قابل تعویض است ، به راحتی توضیح داده می شود: “هنگامی که دستگاهی راه اندازی و راه اندازی شد و شما مجبور به تغییر ابزاری هستید ، اگر صرفه جویی کنید ، زمان زیادی را صرفه جویی خواهید کرد. لازم نیست دوباره ابزار را لمس کنید ، “گاربر گفت.

آسان سازی

برای آسان سازی سری تراشی در بهینه سازی تولید و قطعه سازی به روش سوئیسی. بسیاری از مشتریان Tsugami / Rem Sales می خواهند بتوانند ابزارهای از پیش تعیین شده را خارج از دستگاه “و سپس یکی از آنها را بیرون بیاورند و یکی از آنها را بیرون بیاورند”. “بنابراین ما سعی کرده ایم فروشندگان بیرونی را پیدا کنیم که بتوانند از ابزار تغییر سریع سریع برای ماشین های ما استفاده کنند.”

به عنوان نمونه ای از این ، بریگز صفحات باند به سبک کارتریج را ذکر کرد. وی با یکی از این صفحات باند جدید ، توضیح داد: “شما کارتریج را با شل کردن یک پیچ بیرون می آورید ، درج را عوض می کنید ، کارتریج را به عقب می کشانید و ابزار شما در حال حاضر لمس شده است و شما خوب آماده خواهید شد.” وی گفت ، این سیستم به طور قابل توجهی زمان و مداخله اپراتور را برای بازگشت دوباره ماشین به تولید پس از توقف کار برای تغییر ابزار کاهش می دهد.

تغییرات نرم افزارهای دستگاه های سوئیس تایپ

از نرم افزار Esprit CAM برای سری تراشی در بهینه سازی تولید پروانه به سبک سوئیسی استفاده می شود. (تهیه شده توسط DP Technology Corp.)
با گذشت سالها ، برنامه نویسی ماشینهای سوئیس نیز آسانتر شده است. Leclerc گفت. برنامه نویسان اکنون می توانند با استفاده از CAM سریعتر از 20 سال پیش برنامه ها را بسازند. وقتی همه چیز دست نویس بود یا برش داده می شد.” “در دنیای امروز ، یک برنامه نویس می تواند فقط با تکیه بر یک سیستم CAM و یک” پست “برای تولید کد مورد نیاز کار کند.”

اصطلاح “post” به یک پردازنده پست ، نرم افزاری گفته می شود. که مسیرهای ایجاد شده در سیستم CAM را به برنامه های NC تبدیل می کند. که توسط کنترل کننده دستگاه قابل خواندن است. بنابراین می تواند ابزار برش را در مسیرهای مناسب حرکت دهد. “اجرای یک پردازنده پست از دید کاربر نهایی هیچ کاری نیست ، چه 1000 خط باشد یا 50،000 خط. دکمه را فشار دهید ، کد را بسازید. “دون دیویس ، معاون رئیس DP Technology Corp. ، کاماریلو ، کالیفرنیا ، توسعه دهنده نرم افزار Esprit CAM ، اظهار داشت.

بیشتر ماشینهای سوئیسی به نرم افزارهای شخص ثالث اعتماد دارند

بیشتر ماشینهای سوئیسی به نرم افزارهای شخص ثالث اعتماد دارند. که انعطاف کافی برای تولید کد برای انواع مختلف ماشین را دارد. در حقیقت ، به گفته بریگز ، ماشین های سری تراش سوئیسی معمولاً با هیچ نرم افزاری همراه نیستند.

در مقابل ، تقریباً تمام دستگاههای سوئیسی شرکت وی با نرم افزار رایگان برنامه نویسی CAM به نام Abile که توسط Tsugami ایجاد شده است. ارائه می شوند. طبق گفته بریگز ، نرم افزار CAM شخص ثالث دارای یک “پست عمومی” برای ابزارهای ساختمانی توسط سازندگان مختلف است. وقتی صحبت از تولید کد برای مارک ها و مدل های مختلف ماشین می شود.

این پست های کلی “در همه آنها بسیار خوب هستند اما به نظر من در مورد هیچکدام مناسب نیستند” ، به گفته من بریگز. “نکته جالب در مورد Abile این است که هر مدل ماشین نرم افزار خاص خود را دارد که روی آن مدل خاص متمرکز شده است. بنابراین کدی که بیرون می آید برای آن مدل مناسب است. این برای افرادی که تازه وارد سوئیس شده اند و هرگز مجبور نبودند کنترل دو یا سه راهی را برنامه ریزی کنند و دقیقاً نمی دانند کد چگونه ظاهر می شود خوب است. “

علاوه بر این ، بریگز گفت ، استفاده از این نرم افزار ساده است و هیچ گونه مجوزی در کار نیست ، بنابراین می توان آن را در هر رایانه ای قرار داد. او همچنین رایگان است ، در حالی که هزینه نرم افزار ماشینکاری شخص ثالث سوئیس می تواند از 20،000 تا 50،000 $ باشد.

لكلرك خاطرنشان كرد كه نرم افزار ساده و مخصوص ماشين ممكن است شامل تمام مسيرهاي ابزار ارائه شده توسط نرم افزار CAM شخص ثالث مانند Mastercam شركت نباشد. وی گفت: “ما ده ها مسیر ابزار فرز برای برنامه های مختلف داریم.” “نرم افزار Tsugami ممکن است فقط یک یا دو مورد برای فرز اولیه داشته باشد.”

عملیات ماشینکاری به سبک سوئیسی

در عملیات سری تراشی در بهینه سازی تولید به سبک سوئیسی ، برش نوسان ، همانطور که در اینجا نشان داده شده است ، به شکستن تراشه های ساخته شده از ماشینکاری مواد عجیب و غریب کمک می کند. (تهیه شده توسط Tsugami Rem Sales LLC)
Tsugami / Rem Sales همچنین نرم افزاری را برای “برش نوسان” معرفی کرده است. به گفته بریگز ، ماشین های سوئیسی با مساحت کاری بسیار کم ، در تخلیه تراشه مشکل دارند. این امر به ویژه هنگامی که آنها در حال بریدن مواد عجیب و غریب مانند Inconel و فولاد ضد زنگ 17-4 هستند ، که می تواند تراشه های طولانی ، رشته ای و سخت شکستن تولید کند. بریگز گفت: “اگر نتوانید آن تراشه ها را بشکنید ، آنها می خواهند قسمت و ابزار شما را بپیچند.” “سپس اپراتور باید دستگاه را متوقف کرده و تراشه ها را با دست بیرون بکشد.”

برای جلوگیری از بسته شدن تراشه و مداخله اپراتور مورد نیاز ، نرم افزار جدید محور ابزار را با فرکانس مشخصی در طی فرایند برش نوسان می دهد تا تراشه های مواد سخت برش را نازک و خرد کند. بریگز گفت: “این اطمینان برای اپراتورها بسیار راحت تر است که می توانند از آن دستگاه دور شوند و تمام روز تراشه ها را می شکند.”

برای سهولت ارتباط انسان و ماشین ، ماشین های Star CNC Swiss اکنون صفحه ای را که گاربر “مکالمه” خواند ، در صفحه کنترل ارائه می دهند. گاربر گفت: “در گذشته ، رله های نگهدارنده همه کد باینری بودند.” “هنگامی که مردم می خواستند کاری غیرعادی از طریق ماشین انجام دهند ، ممکن است مجبور شده بودند که کتاب ها را جستجو کنند تا بفهمند چه چیزی به دستگاه می گویند. اکنون این همه مکالمه است. “

صفحه های کنترلی

صفحه های کنترلی مانند این باعث می شود صفحه رله Star Star CNC تعامل با دستگاه های سبک سوئیسی Star را “گفتگو” تر کند. (تهیه شده توسط Star CNC Machine Tool Corp.)
کاربر برای توضیح منظور خود از این کار ، این مثال را ارائه می دهد: اگر کسی بخواهد یک thread whirler را بر روی یک دستگاه سوئیس نصب کند ، آن شخص به سادگی پاسخ “بله” را به پرسش روی صفحه “آیا شما یکthread whirler نصب کرده اید؟” و تمام تغییرات داده های لازم در رله های نگهدارنده به طور خودکار انجام می شود.

ارسال نظر